Akademické gymnáziumškola hlavního města Prahy

5.–11.4.2018 Praha – Programme du séjour à Prague

19.–25.3.2018 Paris

Týden v Paříži
Potom, co naše letadlo opustilo Prahu a ocitlo se na obrovském letišti v Paříži, francouzské počasí nás nepřivítalo zrovna dvakrát mile. Zima a déšť odvály naše krásné představy o slunné a rozkvetlé Paříži velmi rychle. Když jsme ale po dvou hodinové cestě dorazili do francouzského lycea, plného nedočkavých a rozzářených korespondentů, byl výhled na Eiffelovku už úplně passé, protože cílem našeho výletu nebyly jen krásné výhledy a francouzské croissanty, ale hlavně poznání jiné kultury a, aspoň tedy pro mě, zjištění, že mluvit francouzsky není vůbec lehké.
Jak jsem již zmínila, poznání nové kultury bylo to hlavní a myslím, že moje korespondentka si to vzala opravdu k srdci. A fakt, že pocházela ze Senegalu a byla to opravdová muslimka, která smí pouze halal, přidal mému výletu nové rozměry.
Druhý den dopoledne jsme strávili v lyceu. Zjistili jsme, jak probíhá vyučování ve Francii a já se dokonce naučila i nějaká španělská slovíčka. Odpoledne jsme mohli obdivovat krásný Sacré Coeur, vyčnívající na kopci Montmartre, a vidět tak celou Paříž, všechny ty krásné francouzské byty naskládané jeden vedle druhého a muzeum Pompidou, které, tedy aspoň podle mě, celý tenhle noblesní výhled kazilo.
Ve středu jsme se už dopoledne procházeli po Champs Elysées, stihli si koupit v postranní uličce café, které ale francouzsky vůbec nechutnalo. Pak nás čekalo velmi vysilující tří hodinové obdivování obrazů v muzeu Louvre. Po tom, co jsme na vlastní oči zjistili, že se na nás Mona Lisa opravdu dívá, ať už stojíme v jakémkoliv úhlu, stihli jsme ještě vidět Notre Dame a pak už jsme sedli na vlak a jeli zpět do našich hostitelských rodin.
Čtvrtek jsme strávili procházkami v centru, zpříjemnili si deštivé počasí francouzskou palačinkou a konečně opravdovým francouzským kafem, a přesunuli se do muzea Pompidou, kde jsme měli možnost obdivovat moderní umění, myšleno čistě bílá plátna, židle, na které se nesmělo sedat a popsané zrcadlo.
Pátek jsem si já užila nejvíce. I když byla v muzeu d’Orsay stávka pokladen a po hodině čekání naše situace stále vypadala bledě, nakonec jsme se dovnitř dostali a dvě hodiny jsme se mohli procházet po krásném vlakovém nádraží přestavěném v muzeum a obdivovat obrazy van Gogha, Moneta, Maneta a mnoha dalších. Večer jsme konečně uviděli z blízka rozsvícenou Eiffelovu věž a pak už jsme se společně s našimi francouzskými amis plavili v centru Paříže po řece Seině.
O víkendu jsme ještě stihli vidět nejmodernější čtvrť Paříže - La Défense, utratit těch pár euro, co nám ještě zbylo a pak už jsme se jen sbalili, poděkovali naším hostitelským rodinám a rozloučili se, pěkně po francouzsku, Bisous!
Byla to pro mě skvělá zkušenost, poznat Paříž nejenom z té noblesní stránky, ale vidět i její předměstí a rozmluvit se trošku francouzsky. Také chci poděkovat našim profesorům, že to vše zařídili a vymysleli skvělý program.

Tereza Holíková, 3.B

V první jarní dny jsme měli příležitost vyrazit do země trochu nám vzdálené přesto však velmi známé svou romantickou atmosférou a vůní neodolatelných pokrmů linoucí se ze všech bister a restaurací. Ano, jedná se o Francii, konkrétně Paříž. V tomto kouzelném městě jsme strávili 7 dní. Po příletu jsme byli zvědaví na své korespondenty, se kterými jsme se setkali v místní škole ve městečku zvaném Montigny-le-Bretonneux, u kterých jsme také nocovali. Nejdříve jsme se navzájem jen nesměle pozorovali, avšak později zde většina z nás navázala dobrá přátelství. Do Paříže jsme vlakem vyjeli až druhý den a ještě předtím jsme jako správní školáci na pár hodin okusili výuku v místní škole společně s našimi korespondenty. Později jsme se podívali do uliček na kopci Montmartru, který se může pyšnit odevšad viditelným Sacre-Coeurem. Zde stojí i jeden z nejstarších kostelů Paříže. Navečer jsme se vraceli do našich hostitelských rodin, kde jsme si dopřávali pravé francouzské speciality, u nichž jsme si živě povídali s rodilými Francouzi. Ve středu jsme navštívili velké muzeum Paříže - Louvre, kde jsme spatřili například známou Monu Lisu nebo sochu Venuše. Čtvrtý den našeho výletu jsme hned ráno vyrazili do dalšího známého muzea Pompidou – muzeum moderního umění. Některé exponáty zde byly velice zajímavé. V nejvyšším patře budovy jsme se ze shora kochali výhledem na Paříž a její monumenty jako je Eiffelova věž nebo již zmíněný Sacré-Coeur. Tentýž den jsme ještě navštívili mohutný Pantheon – který mám osobně ze všech památek nejraději a část Latinské čtvrti, kde můžete zakusit pravou francouzskou kuchyni za přijatelné ceny, navštívit místní trh či se usadit do jedné z restaurací, koukat na západ slunce a poslouchat pouliční hudebníky. Následující a poslední společný den jsme navštívili ještě jedno muzeum, Orsay, které návštěvníkům nabízí obrazy, sochy a další umělecké výtvory. Večer jsme se svezli po Seině lodí zvanou bateau-mouche, které jsou v Paříži běžné. Jedná se o loď s komentářem a výhledem na pařížské skvosty. Víkend jsme trávili v rodinách a každý si z něj odnesl nezapomenutelné zážitky. V neděli jsme se všichni sešli na letišti Charles de Gaulle a tak jsme zakončili náš pobyt v kouzelném městě Paříži. Chtěla bych proto poděkovat jménem všech zúčastněných panu zástupci Rajovi, paní profesorce Fouskové a panu profesorovi Morávkovi za organizaci celého výletu. Děkujeme.

Anna Šímová, 2.B

I přes to, že jsem byla z výměnného pobytu nervózní, byla to skvělá zkušenost a neskutečně se mi líbila. Rodina byla moc hodná, lepší bych si nemohla přát, všichni moc milí a pobyt mi pomohl s mojí francouzštinou. Už se tolik nebojím mluvit... děkuji moc za vše.

Markéta Řezníčková, 1.B

Výměnný pobyt Praha-Paris Montigny 2016

3.–11.4.2016

Výměnný pobyt 2016 s Paris Montigny
Po dlouhé náročné cestě jsme se konečně znovu shledali s našimi francouzskými korespondenty. Tentokrát v Montigny. Šanci poznat se jsme už totiž měli u nás v Česku, kde probíhala první část výměny.
Hned po příjezdu nás čekalo uvítání ve škole a poté jsme se vydali do našich nových domovů. Večer většina z nás trávila s ostatními korespondenty a českými kamarády, já třeba u jezera s kytarou a zpěvem.
Druhý den jsme byli rozděleni do tříd na různé předměty a měli možnost zhlédnout zdejší výuku, někdo šel na filosofii, někdo na angličtinu či na jiný předmět.  Následovala cesta do Paříže. Ve vlaku jsme si všichni sdělovali, jakou má kdo rodinu, co jsme měli k večeři a co máme na svačinu. Po asi půlhodinové cestě jsme přestoupili na pařížské metro. Větší počet linek a složitější cestičky jsme zvládli a dostali se k bazilice Sacré-Coeur. Spolu s výhledem byla bazilika opravdu nádherná. Někdo říkal, že mu kopec, na kterém bazilika stojí, připomíná náš Petřín.
Už si přesně nepamatuji, co jsme který den kdy navštívili, ale byl to jeden z nejlepších výměnných pobytů, který jsem kdy zažila (a že jsem jich zažila docela dost!). Každý si tu našel své. Milovníci zahrad obdivovali Jardins du Luxembourg, umělci si několik hodin libovali v Louvru či v Musée d‘Orsay a jiných muzeích, blázni milující výšky vystoupali na vrchol Eifelovy věže.
Každý večer jsme se po návštěvě Paříže scházeli v 18:15 s našimi francouzskými kamarády, kteří nám ještě na večer vymýšleli programy. Někteří navštívili Versailles, někteří byli nakupovat nebo se procházeli po zdejším parku.
V našich náhradních rodinách jsme měli možnost poznat odlišnou kulturu a mentalitu. Určité zvyky se nám nesmírně líbily, avšak každý měl rodinu trošku jinou. Poznali jsme i zvláštní zvyky, dodnes mi vrtá hlavou – a asi ještě hodně dlouho bude – proč nám čaj dávali do mikrovlnky nebo zalévali vodou z kohoutku.
Jeden den jsme trávili bez učitelského doprovodu, zůstávali jsme v rodinách. Někdo jel do Paříže na jídlo, někdo do Versailles, já třeba do Disneylandu, kde to bylo naprosto kouzelné. Poslední den se uspořádala sešlost u jedné Francouzky, kam většina dorazila, a společně jsme strávili krásný večer plný muziky a rozhovorů ve francouzštině, což vlastně musím zmínit – po celý pobyt jsme si velmi procvičovali francouzštinu, občas i angličtinu a nesmírně nám to pomohlo, teda mně osobně určitě.
Nerada píšu o odjezdu. Byl plný slz. Hodně Francouzů a i nás Ćechů plakalo. Našli jsme si tu přátele, někteří se i zamilovali, někdo nechtěl opustit krásy Francie.Nyní jsme s našimi Francouzi v kontaktu díky sociálním sítím a snad se i znovu uvidíme!

Kateřina Vechterová, 3.B

Echange avec le lycée Emilie de Breteuil du 3 au 11 avril 2016
A Paris …........
Nous avons retrouvé nos correspondants français après un long voyage fatigant. Nous voilà enfin à Montigny.  Après notre arrivée on nous a accueillis à l'école et puis nous sommes allés dans les familles de nos correspondants. La plupart d'entre nous a passé le premier soir au parc.
Le deuxième jour nous avons été répartis dans différentes classes et nous avons assisté à l'enseignement. J'étais en cours de philosophie et les autres étaient en cours d'économie ou d'anglais. Après cela nous sommes allés à Paris en RER. Quand nous sommes arrivés à la gare «Paris-Montparnasse», nous avons pris le métro jusqu'au Montmartre. Notre visite a commencé devant la basilique du Sacré-Coeur qui était maqnifigue. Quelq'un a dit que c'est comme notre Petřín.
J'ai déjà oublié ce qu'on avait fait chaque jour, mais cet échange était vraiment nikel. Chacun a trouvé quelque chose qu'il aimait: les jardins (par exemple Le Jardin du Luxembourg), les hauts lieux d'art ( Le Louvre, Musée d'Orsay, Centre Pompidou).
Le soir après la visite de Paris, nous avions le programme avec nos corres. Nous avons par exemple visité les jardins de Versailles, nous sommes allés au bowling ou nous avons fait des promenades.
Lors de cet échange nous avons découvert une culture différente. Quelques habitudes nous paraissaient bizarres par exemple le matin, nos correspondants préparaient du thé pour le petit déjeuner au micro-ondes.
Nous avons passé un jour sans profs, juste avec nos correspondants. Certains sont allés au Chateau de Versailles, certains au Disneyland. Je suis allée à Paris pour faire du shopping dans les magasins de vêtements et de disques vinyles et aussi pour prendre un café.  Nous avons presque tous fêté le dernier soir chez une correspondante française. On a passé une soirée inoubliable avec de la musique, nous avons beaucoup parlé -  lors de cet échange nous avons fait de grands progrès en français.
Le départ était triste. Beaucoup ont pleuré. Nous avons fait de vraies amitiés, certains d'entre nous sont tombés amoureux..... Maintenant nous sommes en contact via facebook et nous espérons qu'on va se revoir tôt.

Barča Adamičková, 3.B

Výměnný pobyt Praha-Paris Montigny 2013

1.–9.12.2013

Výměnný pobyt Praha-Paris Montigny 2012

Dojmy studentů z pobytu:

Do Francie jsme jeli až půl roku poté, co Francouzi byli u nás. Díky tomu jsme už zhruba věděli, co můžeme čekat od "svých" rodin. Hned první den po čtrnáctihodinové cestě autobusem jsme se odebrali do parku, kde, jak se ukázalo, tráví naši Francouzi volná odpoledne. Překvapující pro mě bylo, že ačkoliv je Montigny, kde jsme celý týden bydleli, celkem velké, po deváté hodině večer je i na náměstí liduprázdno. Každý den ráno jsme jeli vlakem do centra Paříže obdivovat krásu jejích památek. Do paměti se mi nejvíc vryje asi le Quartier Latin a její Boulevard St. Michel s Lucemburskými zahradami, chaotický devítiproudý kruháč okolo l'Arc de Triomphe, le Centre Pompidou připomínající továrnu a pohled na zamlženou deštivou Paříž z vrcholku la tour Eiffel. Po francouzské večeři doma jsme se většinou ještě vydali ven, buď znovu do parku, nebo do nedalekého baru, jehož ceny nebyly zrovna příjemné. Víkend jsme strávili celý v rodinách.

Anna Leglerová 4.B

(více fotografií)

Paříž je obrovská a velmi elegantní. Na elegantnosti ji jistě přispívají samotní Pařížané, ale vzhledem k její velikosti a touze cizinců znát každý píď tohoto města se nemůžeme vyhnout turistům, kteří se již stali součástí tamního života. Tato skutečnost však na kouzlu Paříže neubývá. Neodmyslitelnou součástí Paříže jsou jistě její stavby a památky, které, ať už jsou jakéhokoli typu a stylu, podle mne spolu zkrátka ladí. Některé stavby však, jako například Centre Pompidou, i dodnes vyvolávají negativní ohlasy, a i proto se Paříž stává místem rozporu. Kulturní stránka Paříže však jistě převládá a možností, jak si ji užít, je spousta, ať už se vydáte do kulturních míst jako Musée du Louvre nebo jen do ulic. Pouliční umění je totiž další velký pojem Paříže. Co se týče francouzské kuchyně, netrvá dlouho si na ni zvyknout. Celkem lehce jsme se přidali ke konzumentům baget, sýrů, vín a káv. Na ty Francouzi nedají dopustit, pravdou však je, že mnozí zajdou s oblibou do fastfoodů místo do restaurací, kde se každé hlavní jídlo zakončí sýrem a zapije vínem. Myslím, že je spousta důvodů, proč navštívit Paříž. Pokaždé si tu totiž najdete něco, co Vás zaujme a rozveselí, a tak jen vřele doporučuji ponořit se do víru velkoměsta a užít si pařížského života.

Michaela Málková, 4.B

Výměnného pobytu jsem se, asi jako každý, zúčastnila především proto, abych zdokonalila své jazykové znalosti a dozvěděla se něco nového o životě ve Francii. Také mě hodně lákala vyhlídka na celý týden strávený v Paříži, kde jsem do té doby nebyla. Jak se blížil den, kdy měli naši korespondenti přijet, byla jsem čím dál nervóznější. Se spolužáky jsme trávili každou volnou chvilku vymýšlením, co tu s nimi budeme dělat, kam je vezmeme, aby se nenudili. Nakonec vše proběhlo poměrně hladce a my už se, sice psychicky i fyzicky vyčerpáni, těšili, až se zase uvidíme. Po necelém půlroku jsme se konečně dočkali. Nejen díky našim skvělým francouzským kamarádům týden v Paříži utekl jak voda. Bylo na nich vidět, že nám chtějí oplatit naši péči během jejich pobytu v Praze. Neustále jsme někam chodili, nepamatuji se, že bych se s nimi vůbec někdy nudila. I v rodině mě přijali moc hezky. Snažili se mi vyjít vstříc, komunikovali se mnou, vysvětlovali mi různé francouzské zvyky a podobně. Musím přiznat, že jsem se původně výměny zúčastnit nechtěla. Nakonec jsem ale ráda, že jsem změnila názor. I přes mou nedostatečnou slovní zásobu jsme se dokázali, pomocí pantomimy a občas angličtiny, přenést. Výměna splnila má očekávání. Získala jsem nové kamarády, jak z Francie, tak z Čech, naučila jsem se nová slovíčka (většina z nich je však nepublikovatelná) a podívala jsem se do cizích krajů. Dokonce už někteří plánujeme další výlet do Paříže.

Zuzana Roudnická, 3.C

Dojmů z výměnného zájezdu do Paříže mám nepřeberné množství, a tak je velice těžké vybrat jich jen pár. Nejzásadnější pro naši (moji) spokojenost asi bylo, že nám téměř celý týden přálo počasí a že jsem bydlela v příjemné rodině. Program byl tak pestrý, že mě teď jen těžko napadne, co bych chtěla dalšího v Paříži ještě vidět, ale až budu mít další příležitost tam vyrazit, určitě ji využiju. Nejvíc se mi asi líbila quartier latin (latinská čtvrť), která je tak trochu i čtvrtí studentů, potom muzeum impresionismu Musée d’Orsay, Champs-Elysées a dlouhatánský výhled od La Défense až k Louvru (kdyby nebylo pod mrakem, určitě bychom až tam dohlédli ;). Poznat Paříž bylo úžasné, dokonce se našel čas i na výlet do Versailles. Takže všem, kteří by o něčem podobném někdy uvažovali, rozhodně doporučuji. Je to skvělá příležitost setkat se s vrstevníky z cizí země a také užitečná zkušenost.

Magdaléna Černá 3. C

Výměnný pobyt Praha-Paris Montigny 2009/2010

Příspěvky studentů ze 2.B a 3.B.